Wandelen-Tag 2018

Als ik over internet struin zie ik veel leuke terugblik en vooruitkijk blogs. Zo schreef blogster Marcella Molenaar “365 dagen van 2017 in een lijstje”. Stien van Stiensbuitenblog maakte de blog “Terug- en vooruitkijken”. Jeanine van de blog Jajofotografie  maakte het “Jaaroverzicht musea” en blogster Wanda Wandelt schreef “Top 10: Mijn mooiste wandelingen van 2017”.

In 2017 ontwikkelde ik de “Wandelen-Tag”, een set met tien vragen over wandelen. Deze Tag werd massaal overgenomen door andere wandelliefhebbers en bloggers. Maar liefst 22 bloggers vulden de lijst met vragen in.

Voor 2018 heb ik een aantal nieuwe vragen bedacht en introduceer ik hier de “Wandelen-Tag 2018”. Geef jij hem door?

Welke wandeluitdaging ga je aan voor 2018?

Veel wandeluitdagingen zie ik voorbijkomen zoals het 1000 kilometer wandelen of een keer het Pieterpad lopen of zelfs meedoen aan de Nijmeegse vierdaagse. Mijn wandeldrive zit niet zozeer in het aantal kilometers lopen, maar meer in de dingen die ik onderweg zie en ontdek. In 2018 doe ik graag weer als een toerist in eigen land verslag van mijn wandelervaringen en een enkele keer neem ik jullie met mijn blog mee over de landsgrenzen.

Nieuwe dingen ontdekken

Met wie ga je wandelen in 2018?

De meeste wandelingen maak ik samen met mijn vriend Bart. Uiteraard wil ik net als in 2017 weer routes lopen met familie, vrienden en collega’s of met nieuwe mensen die ik leer kennen door bijvoorbeeld mijn blogs.

Waar doe je je wandelinspiratie op in 2018?

Jaarlijks bezoek ik de Fiets- en Wandelbeurs in Utrecht. In 2018 bezoek ik deze beurs weer om ideeën op te doen voor wandelvakanties, maar ook voor wandelingen dichtbij huis. Net als in 2017 loop ik regelmatig routes uit de wandelgidsen van mijn favoriete uitgever Gegarandeerd Onregelmatig of doe ik mijn inspiratie op door middel van andere wandelblogs.

Wandelgidsen

Wat is je eerste wandelaankoop voor 2018?

Op dit moment heb ik niet direct wandelattributen nodig, maar ik zal waarschijnlijk dit jaar op zoek gaan naar een nieuw wandelvest of nieuwe wandelbroek.

Welk wandelgebied wil je zeker niet overslaan in 2018?

Ik heb de afgelopen jaren veel in de Randstad gewandeld en is er nog een aantal wandelgebieden voor mij onbekend. Zo staat een wandeling in de Brabantse Peel nog hoog op mijn wensenlijstje en zou ik graag willen dwalen door Nationaal Park Weerribben-Wieden.

Welke wandeling staat hoog op je to do lijstje in 2018?

Op 14 juni 2018 is het precies 100 jaar geleden dat de Zuiderzeewet van kracht werd. Dit wordt grootst gevierd. Ter ere daarvan lijkt het me leuk om het delen van het Zuiderzeepad te lopen. Ruim twintig jaar geleden fietste ik met mijn moeder de Zuiderzeeroute en in 2018 wil ik dit per voet gaan doen.

IJsselmeer

Met welke wandelgids ga je absoluut op pad in 2018?

Mijn favoriete wandelgids “Wandelen buiten de binnenstad van Amsterdam” waar ik in 2017 al een aantal keer mee uit wandelen ging, zal ik absoluut in 2018 weer gaan gebruiken. Zo wil ik nog gaan wandelen in Amsterdam West in de voetsporen van Van Eesteren en door het Amsterdamse bos. De Uitgeverij Gegarandeerd Onregelmatig brengt in het voorjaar de nieuwe wandelgids “Wandelen buiten de binnenstad van Arnhem” uit en daar ga ik natuurlijk een route of meer uit wandelen.

Wandelen buiten de binnenstad van Amsterdam

Aan welk wandelevenement ga je meedoen in 2018?

In 2017 heb ik niet deelgenomen aan een wandelevenement. Voor 2018 heb ik me ingeschreven voor de Halve Wandelmarathon van Leiden in mei. Het is de eerste keer dat deze wandelmarathon in het weekend van de Leidse marathon wordt gehouden. Daarnaast vind ik de Rode Kruis Bloesemtocht ook altijd een geslaagd evenement. Dus wie weet loop ik in 2018 weer mee.

Leiden

Welke wandeling ga je nogmaals lopen in 2018?

In 2017 wandelden we een route in Amsterdam Zuid. Deze wandeling liepen we in de winter. Graag zou ik deze route langs architectonische hoogstandjes nog een keer in de lente of in de zomer willen lopen als de planten en bomen mooi in bloei staan.

Apollohal

Ga je op wandelreis in 2018?

Jaarlijks wandel ik in het voorjaar in Zuid-Europa. Ik heb nog geen concrete wandelbestemming voor 2018, maar Italië of Slovenië staan hoog op het verlanglijstje. Dus wie weet doe ik nog een mooie ontdekking bij de Fiets- en Wandelbeurs.

Aragon Spanje

Wordt de Wandelen-Tag 2018 weer een rage? 

Ook in 2018 wordt de Wandelen-Tag 2018 weer doorgegeven. Deze bloggers vulden hem al in:

Ambulare: Wandelen-Tag 2018-Vragen en mijn antwoorden over wandelen in 2018- 

Henk-Jan van der Klis: Wandelen-Tag 2018

Wandelen met War: Wandelen-Tag 2018

Mari Wandelt: Wandelen-Tag 2018 

Gedachtenspinsels: Wandelen-tag 2018

Waar was Paulien?: Wandeltag 2018 

Wij wandelen: Wandelen-Tag 2018 

Geef de “Wandelen Tag 2018” door!

Vul je ook de wandelvragen van 2018 in? Kopieer de onderstaande vragen en geef de “Wandelen-Tag 2018” door!

Welke wandeluitdaging ga je aan voor 2018?

Met wie ga je wandelen in 2018?

Waar doe je je wandelinspiratie op in 2018?

Wat is je eerste wandelaankoop voor 2018?

Welk wandelgebied wil je zeker niet overslaan in 2018?

Welke wandeling staat hoog op je to do lijstje in 2018?

Met welke wandelgids ga je absoluut op pad in 2018?

Aan welk wandelevenement ga je meedoen in 2018?

Welke wandeling ga je nogmaals lopen in 2018?

Ga je op wandelreis in 2018?

Amersfoort

Volg me ook via Facebook, Instagram en Twitter 

5 reacties Voeg uw reactie toe

Plaats een reactie