Augustus was een prachtige wandelmaand

In augustus gingen we wat vaker op pad dichtbij huis. We wandelden één van de nieuwe Haagse routes van de VVV Den Haag, maakten een Singelpark wandeling door Leiden en deed ik mee aan de nieuwe rage en ontwikkelde ik een Wandelen-Tag. Naast wandelen pakten we deze maand ook eens de fiets en reden we van Wassenaar naar Scheveningen.

Leiden, singels en parken 

Begin van de maand wandelden we met een aantal vrienden het Huigparkpad uit de wandelgids “Wandelen buiten de binnenstad van Leiden” van de Uitgeverij Gegarandeerd Onregelmatig. We kwamen met deze wandeling langs een aantal prachtige parken zoals het Huigpark, Blekerspark en Ankerpark en wandelden we langs fleurige grachten en het Singelpark.Slingerpad in het HuigparkWandelen-Tag 

Waarom wandel je?, wanneer is voor jou een wandeling geslaagd? dat zijn enkele vragen in het kader van mijn “Wandelen-Tag”. Tags zijn vragenlijsten die je kan invullen en voor je het weet heb je een nieuwe blog samengesteld. Je kan zelf de vragen bedenken of de tag van iemand anders gebruiken en de bedenker ervan vermelden in je blog. Ik heb op internet zitten struinen en ik kon niet zo snel de tag “Wandelen” vinden en heb in augustus zelf een set aan vragen bedacht.Wandelen-TagDeze Wandelen-Tag werd massaal doorgegeven. De volgende bloggers vulden de Tag in:

Gegarandeerd Onregelmatig-Tag 

In augustus verkocht de Uitgeverij Gegarandeerd Onregelmatig (GO)haar 100.000ste wandelgids. Marijke Kooijman kocht deze gids bij de reisboekwinkel Stanley & Livingstone in Den Haag.

Gegarandeerd Onregelmatig-Tag

Ter ere hiervan heb ik een Gegarandeerd Onregelmatig-Tag gemaakt met tien vragen speciaal over mijn favoriete uitgever.

Den Haag, door bos en duin naar zee

Den Haag Marketing lanceerde onlangs de Haagse routes, gratis wandelroutes in en om de hofstad. Ze hebben nu zes wandelroutes samengesteld. Elke maand verschijnt een nieuwe route op de site van This is The Hague.
Park ClingendaelWe liepen dit weekend de route ”Vanaf de binnenstad door bos en duin naar zee”. Het was een afwisselende route door het Landgoed Clingendael en het duingebied Meijendel. De wandeling eindigt bij Scheveningen. Ik maakte ook een YouTube filmpje van deze wandeling. Kijk hier voor het videoverslag.

Thuisvakantie in Den Haag 

Vorig jaar publiceerde ik een blog over een “Thuisvakantie in Den Haag” naar aanleiding van een interessant artikel van blogger Mario. De man achter de blog Vakantase®en. Hij schreef in zijn blog over het boek “Thuisvakanties voor beginners” van de schrijver en columnist Jan Dijkgraaf.

Hij citeerde een aantal tips waarvan ik één tip “stap binnen bij je eigen VVV en vraag wat je in je eigen stad/regio echt zou moeten zijn. Zo leer je je eigen omgeving beter kennen” meteen in de praktijk bracht. Tijdens mijn Thuisvakantie bezocht ik het Museum Bredius aan de Lange Vijverberg een tentoonstelling in het Haags Historisch Museum en een expositie in het Atrium van het IJspaleis.Thuisvakantie Den Haag

In de maand augustus deed ik de Thuisvakantie nog eens dunnetjes over en ging ontbijten bij Bagels en Beans en ging onder begeleiding van een gids door het Museum de Gevangenpoort.

Een boom met een verhaal

Tijdens onze wandelingen komen we dikwijls prachtige bomen tegen. De ene boom is eeuwenoud, de andere boom is wat jonger, maar heeft een verhaal. Ik schreef een blog over een aantal bijzondere bomen dat we tijdens onze wandeling tegenkwamen. Zo wandelden we langs de Plantage Plataan in Schiedam, de paardenkastanjes aan de Sophialaan in Den Haag en de grote beuk op de begraafplaats Groenesteeg in Leiden. BeukVera Wandelt pakt dit keer de fiets 

Eigenlijk fiets ik maar heel weinig, omdat ik vind dat je met wandelen meer de omgeving in je opneemt. Daarnaast is het eenvoudiger om wandelend foto’s te maken dan als je fietst. De weer statistieken gingen eind augustus door het plafond en we besloten heel vroeg in de morgen te gaan fietsen.WatertorenWe startten vanuit huis en fietsten door Wassenaar naar Scheveningen. Onderweg kwamen we door het duingebied Meijendel en namen we een drankje bij de watertoren.

Museumbezoek

In de maand augustus introduceerde ik mijn Wandelen-Tag: een vragenlijst met tien vragen over wandelen. Blogger Jeanine van de blog Jajofotografie maakte een nieuwe Tag met vragen over musea. Ze nodigde me uit om deze vragenlijst in te vullen. Als hekkensluiter van augustus maakte ik hier een blog over. GemeentemuseumStatistieken en lijstjes

Deze maand publiceerde ik negen blogs en deze werden veelvuldig gelezen. Dit zijn mijn vijf meest gelezen blogs van augustus:

Mijn statistieken gingen door het plafond toen This is The Hague en Leiden, Stad van Ontdekkingen één van mijn blogs op Facebook plaatsten.

Social Media 

Op Facebook behaalde ik in augustus meer dan 250 volgers. Op Twitter zijn er bijna 600 enthousiastelingen die mij volgen. Ook opende ik een Instagram account. Ik vind dat nog een beetje wennen. Je kunt alleen via je telefoon de foto’s uploaden.

Graag wil ik al mijn trouwe volgers hierbij bedanken en hoop jullie te blijven boeien en verrassen met mijn blogs nu en in de toekomst.

De maand september 

In september zullen we uiteraard ook weer op pad gaan. We gaan wandelen over de heide, door de duinen en de bossen. Uiteraard staat een aantal stadswandelingen op het programma.

Volg me ook via Facebook, Twitter en Instagram

 

Plaats een reactie